::.. Thursday, September 01, 2005 ..::

Setelah membaca belog Beruang Ayah, saya juga ingin membelog dalam Bahasa Malaysia. Nampaknya, Hari Merdeka sudah pergi (?), dan saya pun tidak rasa patriotik. Anehnya. Mungkin saya sudah tidak tinggal di KL terlalu lama. Dan mungkin itu juga sebab BM saya sungguh teruk. Hanya cukup baik untuk panggil itu bang untuk makan prata. Eh, bukan prata, tapi canai.

Ok lah, cukup borak tentang BM saya yang teruk. Hari ini, salah seorang kadet buat satu perkara yang bodoh. Ok, bodoh mungkin terlalu keterlaluan (amboi, BM saya semakin baik!). Tapi, dia buat perkara yang orang lain tidak akan buat. Kita sudah bagi dia nama The Charmed One. Kawan saya juga kata kucing ada sembilan nyawa, dia ada sepuluh nyawa. Tak tahu apa nak cakap pun.

Sudah habis semua flight saya untuk minggu ini. Sekarang mesti tunggu untuk guru saya balik dari cuti untuk sambung. Jadi, untuk minggu ini, saya pun tak tahu apa nak buat. Boleh DKS lah. Atau, lebih baik, buat semua kerja lain yang semakin lama semakin banyak.

Well, that's the best Malay I can churn out. I wonder how on earth did I do well in my SPM, but not that well during my A-Levels. That figures.

The previous Chief Planner will be leaving tomorrow to go home. Hopefully, it will be my turn soon.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Beruang Ayah indeed...

-Papa Bear.

11:06 pm  
Blogger ana said...

Wah! Saya amat terpegun sekali dengan tulisan awak ini! Saya tidak tahu pun bahawa 'blog' itu adalah 'belog' dalam BM!

Namun apapun, malu saya mengaku bahawa saya terpaksa membaca (entry apa ah??) awak dengan kuat (out loud, that is...) supaya dapat memahaminya dengan lebih baik, haha...

Yeah, come back soon! Wanying asked me to go karaoke-ing tmr. Helpp... Haha...

9:43 am  

Post a Comment

<< Home